کد مطلب:314311 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:187

کرامتی از عباسیه ی اهواز
حاج محمد رضا آهنگری یكی از خدمتگزاران عباسیه ی اهواز است او می گوید: مرحوم پدرم در چندین سال قبل خانه شخصی خود را فروخت و خیلی در اضطراب بود برای خرید خانه ی جدید. شبی در عباسیه خواب بودم و در عالم رؤیا خدمت مرحوم سید عباس یكی از سادات محترم عبدالحنان رسیدم و ایشان فرمودند: محمدرضا به پدرت بگو راحت باش و صبح كه از خواب بیدار شدم ماجرا را به پدرم گفتم. همان روز یكی از دوستان منزلی در نزدیكی عباسیه معرفی كرد و پدرم خریداری كرد و به بنده فرمود: خواب شما به حقیقت پیوست. این ماجرا را جزء كرامت حضرت عباس (علیه السلام) می دانم.

مزار سید عباس یكی از بقاع مشهور خوزستان كه در جاده ی اهواز - شوش واقع و زیارتگاه اهل ایمان می باشد.

در كتاب «گوهر شب چراغ» آمده است كه میان نماز مغرب و عشا، دو ركعت نماز حاجت به جای آورد در یك وقت و یك ساعت، تا چهل و یك شب، و شب آخر را به گروگان نگاه دارد تا وقتی كه حاجت روا گردد بعد از آن بخواند و ختم نماید: یا من یجیب المضطر اذا دعاه و یكشف السوء یارب یارب یارب یاعباس بن علی الأمان الأمان أدركنی أدركنی أدركنی.

آن قدر كلمه ی الأمان و ادركنی را تكرار نماید كه نفس وی قطع شود ان شاءالله به مقصود نایل گردد. (البته این دعا باید بعد از نماز خوانده شود)



السلام علیك أیها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله و لأمیرالمؤمنین و الحسن و الحسین صلی الله علیهم و سلم.

پس از سلام و احترام به پیشگاه یگانه پرچمدار رشید اسلام، خدمت حضرت عالی نیز عرض ادب می نمایم و امیدوارم ان شاءالله سلام گرم این حقیر را پذیرا باشید. این حقیر به سادات بالأخص به خاندان بزرگوار سادات محترم ساوجی (حضرت والا مقام سبط احمدی) ارادت خاصی داشته و ان شاءالله تعالی خواهم داشت انگیزه ی نوشتن و ارسال این نامه، ارتباط با حضرت عالی و كسب فیض از محضرتان بوده



[ صفحه 170]



و مسبب آن نیز آقا سید محمد سبط احمدی سرور گرامی است. در یكی از روزهای نیمه اول ماه شعبان ضمن گفتگو بین حقیر و ایشان صحبت از مقام و منزلت مولا قمر بنی هاشم علیه السلام به میان آمد. حقیر سروده ای خواندم و مجلس را شور و حالی فرا گرفت. ایشان اشاره ای به كتاب مقدس «چهره درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام» تألیف حضرت عالی كردند و افزودند: مطالب آن توسط عاشقی زحمتكش تألیف گردیده و ایشان با حضرت حاج سید حسن سبط احمدی رابطه ی بسیار نزدیك دارد، و كرامتی نیز از آقا قمر بنی هاشم علیه السلام در مورد عالم فقید میرزا احمد مجتهد ساوجی (یا سید میرزا عماد ساوجی) مندرج و ثبت است نتیجتا آقا سید محمد بذل محبت نمودند كه سیری در پی این كتاب و كرامات مربوط به حضرت مولا قمر بنی هاشم علیه السلام بنمایم و سپس در اسرع وقت این سروده را به آدرسی كه مرقوم فرموده اند ارسال و تقدیم حضور نمایم حقیر نیز اطاعت امر كردم و شعری را كه درباره ی علمدار باوفای حضرت سیدالشهدا علیه السلام سروده ام ارسال حضور عالی نمودم یا كاشف الكرب عن وجه الحسین علیه السلام اكشف كربی بحق أخیك الحسین علیه السلام



هر كه شاگردی استاد هنر كرد آخر

نشد استاد اگر هم، هنری پیدا كرد [1] .


[1] سروده ي شادروان استاد حسين سمندر ساوجي.